16 Ocak 2012 Pazartesi

Dream Realizer ve Bişeyler

Matte painting yöntemiyle önce gökyüzü ve yakın arkaplan görüntülerini oluşturdum. Bu iş çok eğlenceli çünkü fotoğraflardan hoşuna giden işine yarayan parçaları alıp Photoshop ile birleştiriyorsun. Tamamen özgürsün, bir fotoğraf karesi içinde de olsa son derece özgür :)

Konu yeşil bir alanda geçsin istiyordum bu yüzden önce geniş ferah bir düzlük fotoğrafı aradım. Sonra bunun üzerine başka fotoğraflardan parçaları ekleyerek 360 derecelik panoramayı oluşturdum.

Tabi gökyüzü de nasibini aldı :)


3D set oluşturmak ise bu 2 boyutlu ve fotoğraf karesi ile sınırlı olan alana derinlik katıyor. Bir süre sonra bu mekanın içinde gibi hissediyorsun. FPS oyunlarına kendini kaptırınca olduğu gibi.




Ardından iş gerçek seti oluşturmaya geliyor :)

Oldukça home-made olan bir stüdyom var ancak pek güzel iş görüyor. Fırsat bulursam soft-box'lardan bir tane daha yapacağım. Işık kontrolü için harika ayrıca yeşil perdeyi de çok düzgün aydınlatmak gerekiyor ki gölgeler işi bozmasın diye. Hatta en güzeli büyük bir alan olmalı ki perdeden bir kaç metre önde çekim yapmalı. Neyse bu da yeter :)





Bütün olay bir odada geçiyor ama biz çeşitli sahtekarlık yöntemleriyle bunu sanki çim kaplı bir alandaymış gibi yapacız :)

Bu çalışmanın genelinde en önemli kısmı sanırım planlamak. Çünkü 3D sahne ile gerçek sahneyi bütünleştirmek için kamera açılarının, odak uzaklığının, ışık yönünün yani her türlü görsel öğenin aynı veya benzer olması gerekiyor.

Tüm sahneleri (19 sahne var) önce sanal sette hazırlayıp animasyon haline getirdim, süreleri ve hareketlerin detaylarını planladım. Sonra kayıt.

Bazı sahnelerde stüdyonun genişliği yetersiz oldu ancak ben şansımı deneyeceğim, bakalım bittiğinde kaç kişi bunu farkedecek :D




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder